Home

(Objavljeno u Telegramu kao TV recenzija, 2015.g.)

Justin Zackham, scenarist filma “The Bucket list”, koji je u utorak nešto prije ponoći ponovno prikazan na Novoj TV i time, bezbeli, izazvao prvo od pet pitanja koja ću vezano za ovaj film provući kroz tekst, a koje naravno glasi:”zašto ga Nova toliko često prikazuje?”, te za koji su očito smatrali kako je dovoljno da glavne uloge dodijele Jack Nicholsonu i Morgan Freemanu, bez da malo razrade radnju i likove, javno se hvalio – a čini to još uvijek na svojoj Wikipedia stranici – kako je čitav scenariji napisao za svega 14 dana.

Ukoliko ste spomenuti film ikada pogledali, a najkasnije ovom prilikom, zasigurno ste si, baš poput mene, postavili i drugo pitanje: što mu je, pobogu, toliko dugo trebalo?

Freeman u ovome filmu, za divno čudo, ne glumi Boga, ni predsjednika, već običnog automehaničara – ulogu koju je igrao i u stvarnome životu prije nego što je postao glumac. Nicholson, s druge pak strane, prije svoje velike glumačke karijere radio je kao spasioc na plaži, ali u ovome filmu ne tumači tu ulogu, već igra jednog starog, bezobrazno bogatog vlasnika bolnice.

Njima dvojici zajedničke su dvije stvari. Prvo to da su bolesni, te im je ostalo svega nekoliko mjeseci života, a drugo je soba u Nicholsonovoj privatnoj bolnici. Nakon početnih neslaganja, oni ipak uspostave odnos i Nicholsona zadivi priča koju mu je Freeman prodao o tome kako je on, zapravo, veoma inteligentan, pa je čak trebao i studirati na jednom prestižnom fakultetu. Međutim, kako bi mogao uzdržavati ženu i dijete koje mu se, jebiga, baš tada rodilo, a koje kasnije u filmu glumi njegov pravi sin (Alfonso Freeman), on odustaje od obećavajuće akademske karijere i zapošljava se u automehaničarskoj radnji.

“Marconi je izumio radio!”, kaže, te djelomično oda priznanje i našem čudnovatom geniju iz Smiljana, a to nas je, valjda, trebalo uvjeriti u njegovu erudiciju…

Istovremeno, priči Nicholsona, usamljenog bogataša na samrtnoj postelji, i nije se posvetilo baš previše pažnje tijekom pisanja scenarija, pa osim manjeg sukoba s kćerkom, kod njega je za radnju jedino bilo bitno to što je bogat k’o krez i da, eto, bez većih poteškoća može isfinancirati sve što oni, uslijed bolničke dokolice, smisle da bi mogli staviti na “listu posljednjih želja” koje bi si voljeli ispuniti prije nego što odapnu, a po kojoj je film i nazvan.

Zašto je preveden kao: “Imaš petlju?”, osim što je treće pitanje koje se uz ovaj film nameće, pitanje je i za neku ozbiljniju, ako već ne jezičnu, onda barem psihološku analizu.

Drugi dio filma, koji je zapravo zamišljen kao komičan, a u kojemu si ova dva starohana ispunjavaju te želje, pa se vozikaju u autima, skaču padobranom, tetoviraju se i čine još mnogo stvari za koje do sada nisu imali vremena jer su bili previše posvećeni obitelji (Freeman), odnosno poslu (Jack), pri tome vodeći stupidne dijaloge na razini domaćih sapunica (Veljača) – možda je i nešto najgore što nam ovaj film nudi!

Želje su im nevjerojatno nemaštovite, scene u kojima te iste ispunjavaju veoma su dosadne, a oni pri svemu tome, na stranu što je riječ o dvije glumačke legende neupitnog autoriteta, izgledaju poprilično ljigavo. Nicholson se za potrebe filme obrijao na ćelavo, a Morgan Freeman – koji i inače nije neki ljepotan – sasvim bespotrebno navukao je masku preko kose kako bi i on djelovao bolesno.

Jedino zbilja smiješno u tom inače teško gledljivom dijelu filma, scena je kada se njih dvojica na nekim bijesnim motorima vozikaju po Kineskom zidu. Čovjek, naime, kojega su producenti filma angažirali da prilikom te opasne vožnje dublira Jack Nicholsona – pazi foru – na spomenutog glumca niti ne liči!

A, kako je to jedna od posljednjih scena u filmu, uz obavezno četvrto pitanje:”tko je ovaj čovjek na Jackovom motoru?”, svatko tko je napravio tu pogrešku i jednom od bezbroj puta što ga je Nova TV prikazivala, zbilja i pogledao cijeli film, vjerojatno se zaključno pita i zašto je uzalud potrošio ovih sto minuta svoga života…

Umjesto da je, eto, to vrijeme proveo čineći nešto pametnije – nešto što će sada morati uvrstiti na vlastitu listu posljednjih želja!

Oglasi